Bij c)solutions snappen we dat het een heel proces is om aan de slag te gaan met SharePoint als nieuwe digitale werkplek. Daarom pakken wij deze projecten pragmatisch aan en kijken we stap voor stap wat jouw behoeften en wensen zijn.

Projectaanpak voor het implementeren van SharePoint intranet

Hieronder lees je wat de verschillende stappen zijn bij de implementatie van een intranet op basis van SharePoint. Kies je voor SharePoint met een ander doel, denk aan een document- of kwaliteitsmanagementsysteem, dan kunnen de te nemen stappen hiervan afwijken. Neem in zo’n geval gerust even contact op als je graag een stappenplan wilt zien.

1. Demo

We starten een traject altijd met een demo. Zo kun je zien wat de mogelijkheden van SharePoint en een intranet gebouwd in SharePoint zijn. Je hebt zo gelijk een beeld van hoe je omgeving er straks uit kan komen te zien. Bij deze demo hoort ook een intake. Hier kunnen jullie uitgebreid benoemen wat jullie wensen zijn met betrekking tot een intranet.

2. Offerte

Nadat wij weten wat de wensen zijn, kunnen we aan de hand daarvan een offerte opbouwen. Zo weet jij of een intranet binnen je budget past.

3. Workshops

Gaan we door met dit project? Geweldig! Dan gaan we nu aan de slag met verschillende workshops. Deze hebben als doel om de gewenste inrichting van jullie digitale SharePoint-omgeving te bepalen.

4. Plan van aanpak

Onze consultant maakt een gedegen plan van aanpak voor de implementatie, waarin een gedetailleerd projectplan en planning zijn opgenomen. Aan de hand van het plan van aanpak zal een toetsing plaatsvinden op de haalbaarheid van de opdracht binnen het vooraf gestelde budget. Pas na de goedkeuring van jou als opdrachtgever begint ons team met de opbouw van het beoogde project.

5. Inrichting

Wij starten met de inrichting van SharePoint.

6. Training

Het succes van een nieuwe omgeving ligt voor een groot deel bij de adoptie. Je kunt nog zo’n mooie SharePoint-omgeving bouwen, als het niet gebruikt wordt, mist het natuurlijk zijn doel. Daarom verzorgen wij ook trainingen. Zo geven we bijvoorbeeld trainingen aan je afdeling communicatie om de contentmanagementfuncties nader te bekijken.

7. Go-Live

Nadat we jouw omgeving uitvoerig hebben getest, krijgt het de status Go-Live. Tegelijk met deze livegang gaat voor ons de periode van nazorg in. We zijn uiteraard nog beschikbaar voor aanpassingen en ondersteuning. Dit leggen we eventueel vast in een beheersovereenkomst.

Wil je nog even alles op een rijtje zetten? Dat snappen we, kijk bijvoorbeeld nog eens naar onze SharePoint pagina of lees onze whitepaper nogmaals door.

Omnia documentbeheer

Met Omnia haal je het beste uit Microsoft SharePoint naar boven om je documenten meer gestructureerd te verwerken en terug te vinden.

Microsoft 365

Met Microsoft 365 heb je je volledige kantoor in de cloud. Zo heb je veilig toegang tot alle tools die je kent van Microsoft zoals Excel, en Outlook, OneDrive Teams.

SharePoint

Informatie uitwisselen en online samenwerken: Microsoft SharePoint biedt ook voor jou de oplossing.

Wil je SharePoint in jouw organisatie?

Neem contact op met Eric!